Mi az autogén tréning?

Az autogén tréning (AT) napjaink egyik leggyakrabban használt relaxációs módszere, amely jótékony hatással van a testi és a lelki állapotra egyaránt. Orvosi szempontból ez az egyik legjobban megalapozott, és legtöbbet kutatott relaxációs módszer. A gyakorlatok rendszeres végzése által erősödnek testünk öngyógyító folyamatai, képessé válunk testünk önszabályozó rendszerének és pszichénk működésének befolyásolására. A módszer nagy előnye, hogy a gyakorlatsorozat könnyen elsajátítható, és a tanulási fázist követően önállóan, külső személy segítsége nélkül is hatékonyan végezhető.

Mire jó az AT?

Az autogén tréning rendszeres gyakorlása által csökkenthető a stressz, emellett a módszert sikerrel alkalmazzák például a magas vérnyomás kezelésére, az asztma tüneteinek enyhítésére, fájdalomcsillapításra, és hatékony olyan pszichés panaszok esetén is, mint például a szorongás, vagy a depresszió. A mindennapi gyakorlat részeként alkalmazva, az AT jelentősen hozzájárul életminőségünk és közérzetünk javulásához, kellő felkészültséget ad, és energiát szabadít fel a stresszes helyzetek, konfliktusok megfelelő megoldásához, feldolgozásához. A rendszeres gyakorlás eredményeképpen könnyebbé válik az elalvás, mélyebben és nyugodtabban tudunk pihenni. Megnő a fizikai és pszichés tűrőképességünk, fokozódik a teljesítményünk, és fejlődhet az önismeretünk is.

Az autogén tréning pozitív hatásai tehát:

  • stressz csökkentése
  • magas vérnyomás kezelése
  • asztma tüneteinek enyhítése
  • fejfájás, menstruációs és egyéb fájdalmak csökkentése
  • szorongás, depresszió enyhítése
  • életminőség és közérzet javulása
  • energia felszabadítása
  • konfliktusok könnyebb megoldása
  • könnyebb elalvás
  • mélyebb és nyugodtabb pihenés
  • fizikai és pszichés tűrőképesség növekedése
  • a teljesítmény fokozódása, koncentrációs készség javulása
  • önismeret fejlődése

Fontos! 

Az autogén tréning igen hatásos segítség lehet egyes testi vagy lelki problémák kezelése során, de nem csodaszer. Önmagában nem elegendő a súlyos testi vagy lelki betegségek gyógyítására. Kiegészíti és segíti a gyógyuláshoz vezető utat. Támogatja, de nem váltja ki az orvos vagy a pszichológus által végzett terápiát és kezelést. A pozitív hatások eléréséhez elengedhetetlen a rendszeres gyakorlás.

Forrás és további információk:

Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület

http://www.relaxacio.hu/modszerek.html

További forrás:

https://autogen-trening.hu/mi-az-autogen-trening/

Kategória: Életmód