Vizualizáció és stresszoldás - Szentendrei Járás Egészségfejlesztési Iroda

Stresszoldás vizualizációval, azaz a képzelet hatalmával

Habár a „vizualizálás” kifejezést nem használjuk gyakran, magát a cselekvést mindannyian gyakoroljuk, hiszen például álmodozni, emlékezni mindannyian szoktunk. Ezek is mind a vizualizáció fajtái.

Képzeletünk rendkívül nagy erővel bír. Ha kezetek közé terelve, tudatosan használjuk, segítségével jelentősen csökkenthető a stressz.

Érdekes tény: mindegy, hogy a valóságban élünk át egy történést, vagy csak elképzeljük, visszaemlékezünk rá, szervezetünk mindkét esetben hasonlóan reagál. Egyszerű példa erre a jelenségre, hogy amikor elképzeljük, hogy egy szép sárga, frissen felvágott citromba beleharapunk, ugyanúgy összefut a nyál a szánkban, mintha valóban ott lenne a kezünkben, és beleharapnánk.

Képzeletünk hatalmának segítségével olyan testi működések és folyamatok is befolyásolhatók, amelyeket tudatosan nem vagyunk képesek irányítani. Éppen ezért a vizualizáció módszere számos, stresszel összefüggő testi betegség kezelésére jól alkalmazható. Ilyen például a fejfájás és egyéb krónikus fájdalmak is, de hatékony eszköz a szorongás oldására, és az általános közérzet javítására is.

Az Egészségfejlesztési Irodában olyan gyakorlatokat próbálunk ki közösen, amelyek segítenek a stresszoldásban, rendszeres gyakorlással pedig jobbá teszik közérzetünket.

A programra jelentkezni név, telefonszám és lakóhely (település) megadásával lehet az efi@szeirendelo.hue-mail címen, vagy nyitvatartási időben a következő telefonszámon lehet: 06 26 777 015. Minden stresszoldó tréningünk egy közös, bevezető alkalommal kezdődik, amin a résztvevők fontos és érdekes információkat kapnak, és kérdéseiket is feltehetik.

Forrás:

Bagdy Emőke: Stresszkezelés és relaxáció alkalmazása a testnevelésben

Davis, E. R. Eshelmann, M. McKay: Stresszoldó ​és relaxációs módszerek

Kategória: Stresszoldás