Progresszív relaxáció - Szentendrei Járás Egészségfejlesztési Iroda

Progresszív relaxáció

A programot az érdeklődők számának függvényében hirdetjük meg. Amennyiben érdekli az esemény, jelentkezzen és felvesszük Önnel a kapcsolatot. 

A progresszív relaxáció egy könnyen elsajátítható és igen hatékony módszer a szorongás oldására, ellazulásra.

A mindennapi életben a szorongást kiváltó helyzetek és gondolatok hatására a testünk az izmok megfeszítésével reagál. Ezzel beindul egy ördögi kör, ugyanis az izomfeszülés tovább erősíti a szorongás érzését. Ráadásul sosem lehetünk annyira feszültek, hogy ne tudnánk azt még tovább fokozni.

Éppen erre épít a progresszív relaxáció is: feszíteni a legmagasabb belső feszültség esetén is képesek vagyunk.

A módszer alapja két érdekes tény:

  • Az izom a megfeszítés után automatikusan lazább lesz, mint a feszítés előtt volt.
  • A testünk és a pszichénk (gondolataink, érzéseink) össze vannak kötve. Ha az egyik feszült, akkor a másik is az lesz, és ha az egyik ellazul, akkor a másik feszültsége is oldódik. Tehát ha a testünk ellazul, a pszichénk is követi.

A progresszív relaxáció során, kihasználva ezt a két reflexes folyamatot, a testünkön fokozatosan végig haladva lazítjuk el izmainkat.

A módszer előnye, hogy automatikus mechanizmuson alapul, rendszeres gyakorlással egy-két hét alatt elsajátítható, később pedig bármilyen helyzetben alkalmazható. Segíti többek között a szorongás oldását, mérsékeli az izomfeszülést és a légzésszámot, rendszeresen alkalmazva pedig csökkenti a vérnyomást is. Kitűnő eredmények érhetők el vele kimerültség, álmatlanság esetén. Kiegészítő terápiaként alkalmazzák depresszió, fóbiák és dadogás kezelésére is.

Az Egészségfejlesztési Irodában kipróbálhatja és elsajátíthatja a progresszív relaxáció hatékony technikáját. Várjuk jelentkezését!

Forrás:

Bagdy Emőke: Stresszkezelés és relaxáció alkalmazása a testnevelésben

Davis, E. R. Eshelmann, M. McKay: Stresszoldó ​és relaxációs módszerek

 

Kategória: Stresszoldás