Bevezetés a meditáció világába - Szentendrei Járás Egészségfejlesztési Iroda

Bevezetés a meditáció világába

Napjainkban gyakran halljuk a meditálás szót, de mit is jelent valójában?

Meditálásnak azt nevezzük, amikor figyelmünket tudatosan egyszerre egyetlen dologra irányítjuk. Ez a dolog szinte bármi lehet, például egy mantra, egy tárgy, a saját légzésünk, testrészünk vagy cselekvésünk. Különböző irányzatok mást és mást helyeznek a középpontba. Bizonyos szempontból azonban mellékes is, hogy mi van a fókuszban, hiszen a meditálás lényege maga a koncentráció. Bármilyen egyszerű tevékenységből válhat meditáció, ha tudatosan összpontosítunk rá.

Meditálás alatt lelassul a szívverés és a légzés, csökken az oxigénfelhasználásunk, és az agyi tevékenységünk is a relaxált állapotra jellemző irányba változik. Rendszeres meditálással pedig elérhető többek között, hogy jobban tudjunk koncentrálni, nyugodtabbnak érezzük magunkat, és könnyebben hozzunk döntéseket. A módszert sikeresen alkalmazzák a magas vérnyomás, a szívbetegség, a migrénes fejfájás és egyes autoimmun betegségek megelőzésében és kezelésében. Hasznos a szorongás és a depresszió visszaszorításában is. Jótékony hatása a gyakorlással erősödik.

Az Egészségfejlesztési Irodában a résztvevők ízelítőt kaphatnak a meditáció világából. Foglalkozásunkon különböző típusú meditációs gyakorlatokat próbálunk ki.

A programra jelentkezni név, telefonszám és lakóhely (település) megadásával lehet az efi@szeirendelo.hu e-mail címen, vagy nyitvatartási időben a következő telefonszámon lehet: 06 26 777 015. Minden stresszoldó tréningünk egy közös, bevezető alkalommal kezdődik, amin a résztvevők fontos és érdekes információkat kapnak, és kérdéseiket is feltehetik.

Forrás:

Bagdy Emőke: Stresszkezelés és relaxáció alkalmazása a testnevelésben

M. Davis, E. R. Eshelmann, M. McKay: Stresszoldó ​és relaxációs módszerek

Kategória: Stresszoldás